Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Gewoon Boukje 2023.

Artikel 1. Garantie

1.1 Op onze gehele collectie geven wij twee jaar garantie. De garantie bestaat uit een twee jarige volledige garantie volgens de Centrale Branche Vereniging Wonen.

1.2 Normale gebruiksverschijnselen zoals bijvoorbeeld pilling, verkleuring, plooivorming, loslatende stiknaden, slijtage, spijkerbroek vlekken en het werken van houten meubels vallen buiten deze garantie.

1.3 Op showroom en/of sale modellen wordt geen garantie gegeven.

1.4 Een defect bij aflevering dient binnen acht dagen per e-mail inclusief foto te worden ingediend op info@gewoonboukje.nl.

Artikel 2. Bestelling

2.1. Prijzen in opgestelde offertes zijn gedurende 14 dagen geldig en kunnen wijzigen bij het later accorderen i.v.m. eventuele prijswijzigingen.

2.2. Je dient alle afmetingen van wanden en of meubels te controleren of deze correct en passend zijn. Ook naar aanleiding van een reeds gegeven interieuradvies adviseren wij je alle afmetingen thuis na te lopen. Alle ontwerpen worden met zorg gemaakt hieraan kunnen geen rechten worden ontleend en stellen wij ons niet aansprakelijk voor eventuele maat afwijkingen.

2.3. Alle wijzigingen dienen schriftelijk te gebeuren. Bij voorkeur per e-mail naar: info@gewoonboukje.nl.

2.4. Tot aan de levering hebben wij het recht om de bestelling of wijziging niet te accepteren.

Artikel 3. Levertijd

3.1. Omdat veel van onze producten op bestelling gemaakt worden, zijn de aangegeven levertijden verwachtingen.

3.2. Producten kunnen eerder geleverd worden dan de verwachte levertijd. Mocht je dit niet willen dan kan je dit natuurlijk aangeven.

3.3. Na de verwachte levertijd hebben wij nog een extra termijn van twee maanden om te leveren.

3.4. Mocht het artikel foutief geleverd worden dan maken wij dit natuurlijk in orde. Wel gaat de levertijd dan opnieuw in.

Artikel 4. Levering

4.1 Wij komen de reeds bestelde producten in overleg met je op een voor beide passende dag of moment leveren. Mits er door omstandigheden niet kan worden geleverd, kunnen wij de afspraak eenzijdig annuleren en verplaatsen.

4.2 Mocht je niet thuis zijn tijdens de levering, dan maken we een nieuwe bezorgafspraak met je. Wel rekenen we hier €49.95 voor.

4.3. Als een bestelling uit meerdere artikelen bestaat, leveren wij pas indien de gehele bestelling compleet is. Mocht je een deellevering willen, dan kan je dit natuurlijk aangeven.

4.4. Wij brengen de meubels eventueel bij je naar binnen. Dit doen wij als extra service. Dat het meubel naar binnen past is jouw verantwoordelijkheid.

4.5 Na levering dien je zelf zorg te dragen voor bescherming van je vloer of wand oppervlak. Wij stellen ons niet aansprakelijk voor beschadigingen aan vloeren of wanden, bescherm vilt wordt altijd geadviseerd toe te passen.

4.6. Omdat het binnen brengen een extra service is, zijn wij niet aansprakelijk voor schade (muren, vloeren, e.d.). Natuurlijk doen wij voorzichtig en blijven wij aansprakelijk voor schade aan de meubels zelf.

4.7. Als het meubel niet op een normale manier naar binnen kan, leveren wij bij de voordeur af. Je zult in dit geval zelf een alternatieve oplossing moeten zoeken in de zin van een verhuislift o.i.d. Wij stellen ons dan niet meer aansprakelijk voor schade aan de meubels zelf.

4.8. Wij bezorgen de meubels tot aan de eerste etage, indien je op hoger gelegen verdiepingen woont en er geen (passende) lift aanwezig is, dien je de meubelen zelf naar boven te dragen. Is dit het geval, dan moet er genoeg ruimte zijn en het meubel mag niet te zwaar zijn. Je moet dit wel van tevoren met ons besproken hebben.

4.9 Bijkomende kosten van een eventuele verhuislift, glaszetter, bezorging op etages en/of met takel zijn voor jou.

4.10 Wij kunnen de meubels voor je opslaan. Gratis opslag is mogelijk tot maximaal één maand na de uiterste levertermijn.

4.11 Show, sale en/of voorraad modellen dienen binnen twee weken te worden afgenomen.

4.12 Leveren op de waddeneilanden geschied tot aan de veerdienst alwaar je zelf het verdere transport kunt regelen.

Artikel 5. Prijs en betaling

5.1 De artikelen worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van aankoop, tussentijdse prijsstijgingen kunnen worden doorberekend.

5.2 Mocht er iets bij aflevering niet in orde zijn lossen wij dit natuurlijk op. Wel vragen wij je het bedrag te voldoen. Natuurlijk kunnen wij de levering, en daarmee ook de betaling, uitstellen tot het in orde is.

5.3 Wij blijven volledig eigenaar van aangekochte meubels totdat deze volledig betaald zijn.

5.4 Bij het niet nakomen van de betalingsverplichtingen, wordt het totaalbedrag verhoogd met tien procent (excl. incassokosten).

5.5 Bij annulering van producten die zijn uitgesloten van herroepingsrecht, wordt vijftig procent van de aankoopsom in rekening gebracht.

Artikel 6. Herroeping

6.1 Consumenten mogen artikelen binnen 14 dagen retourneren als deze niet uitgezonderd zijn van herroepingsrecht en op afstand besteld zijn.

6.2 Als je van het herroepingsrecht gebruik wilt maken dien je zorg te dragen dat de verpakking bewaard wordt en dien je zorgvuldig met het product en verpakking om te gaan. Bij schade of het ontbreken van de originele verpakking of onderdelen kunnen wij kosten in rekening brengen.

Artikel 7. Website en informatie

7.1 Bezoekers en/of gebruikers van deze website kunnen op geen enkele wijze rechten ontlenen aan de op de site aangeboden informatie.

7.2 Alle informatie is onder voorbehoud van prijswijzigingen, typefouten, vergissingen en marktontwikkelingen.

7.3 De getoonde afbeeldingen zijn louter ter illustratie.

7.4 De getoonde maten zijn ter indicatie en kunnen bij het uiteindelijke product afwijken.